რა უნდა ვიცოდეთ პროდუქციაზე დატანილი შტრიხ-კოდების შესახებ?

რჩევები დიასახლისებს

15 აპრილი 10:00, 2015 წელი

უნივერსალური სასაქონლო კოდი (შტრიხ-კოდი)  ციფრებისა და შტრიხების საშუალებით ჩაწერილი ინფორმაციაა და განკუთვნილია ინფორმაციის ავტომატიზირებული იდენტიფიკაციისა და აღრიცხვისთვის.

შტრიხ-კოდი შეიქმნა 1977 წელს თორმეტი ევროპული სახელმწიფოს ინიციატივით ჩამოყალიბებული სასაქონლო ნუმერაციის ევროპული ასოციაციის (EAN) მიერ. ასოციაციაში არაევროპული სახელმწიფოების გაწევრიანების შემდეგ სისტემამ საერთაშორისო სტატუსი მიიღო და ამჟამად მთელ მსოფლიოში ფართოდ გამოიყენება. მიუხედავად იმისა, რომ EAN/UCC ნებაყოფლობითია, თანამედროვე სავაჭრო ფირმები შტრიხ-კოდის გარეშე წარმოებულ საქონელს არ იღებენ.  ეს კი უარყოფითად მოქმედებს საქონლის კონკურენტუნარიანობაზე. თუ საქონელზე მითითებული არ არის მწარმოებელი ქვეყნის დასახელება და კოდი, ჩნდება ვარაუდი, რომ პროდუქცია უხარისხოა და მისი შეძენა არ ღირს.


პროდუქციაზე განთავსებული უნივერსალური სასაქონლო კოდი დაშიფრული სახით ინახავს შემდეგ მონაცემებს:
13-ციფრიანი შტრიხ-კოდის პირველი სამი ციფრი აღნიშნავს იმ ქვეყანას, რომელშიც გაიარა რეგისტრაცია და მიიღო ნომერი მწარმოებელმა და მისმა საქონელმა.
შემდეგი 4-6 ციფრი შეიცავს საქონელზე ინფორმაციას, რომელსაც ანიჭებს დამამზადებელი  საწარმო ან გამყიდველი დამოუკიდებლად, სარეგისტრაციო ნომრის სახით თავისი საწარმოს ფარგლებში.
შემდეგი 3-5 ციფრი შეიცავს ინფორმაციას საქონლზე - მის სამომხმარებლო თვისებებს, ზომას, წონას, ფერს; 
შტრიხ კოდებში ბოლო ციფრი ( 8 (მცირე ზომის ნაწარმზე 8-ციფრიანი შტრიხ-კოდი გამოიყენება) ან 13 ) საკონტროლო ციფრს წარმოადგენს.

რომელი ქვეყნისაა შტრიხ-კოდი?


იმისთვის, რომ განვსაზღვროთ, რომელი ქვეყანაა მწარმოებელი, უნდა დავაკვირდეთ  პროდუქციაზე დატანილი შტრიხ-კოდის პირველ ორ ან სამ ციფრს.
ქვეყნების შტრიხ-კოდებია:


საფრანგეთი - 300-379
ბულგარეთი - 380
სლოვენია - 383
ხორვატია - 385
ბოსნია-ჰერცოგოვინა - 387
გერმანია - 400-440
რუსეთი - 460-469
ესტონეთი - 474
ლატვია - 475
ლიტვა - 477
ბელორუსი - 481
უკრაინა - 482
მოლდოვეთი - 484
დიდი ბრიტანეთი - 500-509
საბერძნეთი - 520
ალბანეთი - 530
მაკედონია - 531
მალტა - 535
ირლანდია - 539
ლუქსემბურგი - 540-549
ბელგია - 540-549
პორტუგალია - 560
ისლანდია - 569
დანია - 570-579
პოლონეთი - 590
რუმინეთი - 594
უნგრეთი - 599
ფინეთი - 640-649
ნორვეგია - 700-709
შვედეთი - 730-739
შვეიცარია - 760-769
იტალია - 800-839
ესპანეთი - 840-849
სლოვაკეთი - 858
ჩეხეთი - 859
ჩერნოგორია - 860
სერბეთი - 860
ნიდერლანდები - 860-879
ავსტრია - 900-919
ფინეთი - 640-649
ისრაელი - 729.


ამერიკის შეერთებული შტატები 000-019, 030-039, 060-139


ყირგიზეთი - 470
აზერბაიჯანი - 476
უზბეკეთი - 478
შრი-ლანკა - 479
ფილიპინები - 480
სომხეთი - 485
საქართველო - 486
ყაზახეთი - 487
ტაჯიკეთი - 488
იაპონია - 490-499, 450-459
ლიბანი - 528
კვიპროსი - 529
ბაჰრეინი - 608
სირია - 621
იორდანია - 625
ირანი - 626
კუვეიტი - 627
საუდის არაბეთი - 628
ჩინეთი - 690-695
ისრაელი - 729
მონღოლეთი - 865
კორეა - 867
თურქეთი - 869
კამბოჯა - 884
ტაილანდი - 885
სინგაპური - 888
ინდოეთი - 890
ვიეტნამი - 893
ინდონეზია - 899
მალაიზია - 955


სამხრეთ აფრიკა -600-601
განა - 603
სენეგალი - 604
ბაჰრეინი - 608
მავრიკი - 609
მაროკო - 611
ალჟირი - 613
ნიგერია - 615
კენია - 616
კოტ დ'ივუარი - 618
ტუნისი - 619
რანზანია - 620
სირია - 621
ეგვიპტე - 622
ლიბია - 624
იორდანია - 625
ირანი - 626
კუვეიტი - 627 
საუდის არაბეთი - 628 
არაბეთის გაერთიანებული საამიროები - 629.

დღის ჰოროსკოპი

16 ივნისის ასტროლოგიური პროგნოზი

რას გვირჩევენ ვარსკვლავები 16 ივნისისთვის ჯანმრთელობის, ბიზნესისა და სიყვარულის მიმართულებით?
საკნატუნო ამბები

არასტანდარტული აზროვნებით „გამორჩეულები“

ალბათ თქვენც დაგვეთანხმებით, რომ არასტანდარტული აზროვნება და კრეატიულობა სულ სხვა რამაა და არა ის, რაც ამ ფოტოებზეა... 
ამბები

როგორ შევქმნათ ბიზნესმოდელი ანუ როგორ ვმართოთ კომპანია

ინტერვიუ „ჯეპრას“ კონსულტანტ მანჩო ონიაშვილთან.
დღის ჰოროსკოპი

15 ივნისის ასტროლოგიური პროგნოზი

რას გვირჩევენ ვარსკვლავები 15 ივნისისთვის ჯანმრთელობის, ბიზნესისა და სიყვარულის მიმართულებით?
კინო

5 ფილმი მხოლოდ ქალებისთვის

თუ მათგან რომელიმეს ნახვას გადაწყვეტთ, აუცილებლად მარტომ უყურეთ.
დღის ჰოროსკოპი

14 ივნისის ასტროლოგიური პროგნოზი

რას გვირჩევენ ვარსკვლავები 14 ივნისისთვის ჯანმრთელობის, ბიზნესისა და სიყვარულის მიმართულებით?
იცით თუ არა...

Just do it - რა იმალება „ნაიკის“ ამ ლეგენდარული სლოგანის უკან?

როგორ დაიბადა ფრაზა Just do it (უბრალოდ გააკეთე), რომელმაც NIKE მსოფლიო ლიდერად აქცია - ამის შესახებ ჰყვება დენ ვიდენი, სარეკლამო კომპანიის თანამფლობელი, რომელმაც ეს სიტყვები სლოგანად შესთავაზა „ნაიკს“ 1988 წელს. 
კულინარია

ყაბაყი უნგრულად - პიკანტური და მდიდარი არომატი

ამ კერძისთვის საჭირო ინგრედიენტები სახლში ყოველთვის მოიძებნება, თანაც რაც არ უნდა „ეცადოთ“, ეს კერძი უგემური მაინც არ გამოგივათ.
ამბები

Volvo Cars-მა და Varjo-მ ავტომობილების განვითარებისთვის პირველი „შერეული რეალობის“ აპლიკაცია გამოუშვეს

Volvo Cars-ის და Varjo-ს (ვირტუალური რეალობის აღსაქმელი მოწყობილობების მწარმოებელი ფინური კომპანია) თანამშრომლობით შეიქმნა მსოფლიოში პირველი შერეული რეალობის მოწყობილობა, უსაფრთხოების ტექნოლოგიების გაუმჯობესების მიზნით.
დღის ჰოროსკოპი

13 ივნისის ასტროლოგიური პროგნოზი

რას გვირჩევენ ვარსკვლავები 13 ივნისისთვის ჯანმრთელობის, ბიზნესისა და სიყვარულის მიმართულებით?
კინო

ულამაზესი ანჯელინა ჯოლის 15 განსაცვიფრებელი როლი

უნდა ვაღიაროთ, რომ ანჯელინას გარეშე ამ ფილმებიდან არცერთი არ იქნებოდა ასეთი საინტერესო და ამაღელვებელი.
საკნატუნო ამბები

სილამაზე თუ?...

უცენზურო კაბებმა მოდის სამყარო დაიპყრო.