სილამაზე/ჯანმრთელობა

ახალი კვლევა: ყავის ხშირი მოხმარება ტვინის მოცულობას ამცირებს (?!)

funtime

16:00 ორშ. 22 თებერვალი

ზედმეტი კოფეინი და
მახსოვრობა
14
დაკოპირებულია

დიახ, ასეთ დასკვნამდე მივიდნენ შვეიცარიელი მეცნიერები ბაზელის უნივერსიტეტიდან. მეცნიერები გვირჩევენ, რომ ყავის დალევას საღამოს და განსაკუთრებით ღამით ვერიდონ, რადგან უძილობას ტვინის რუხ ნივთიერებაზე იმოქმედებს.

კვლევის მიზანი, რომელშიც 20 ჯანმრთელი ადამიანი მონაწილეობდა, იმის გარკვევა იყო, როგორ მოქმედებს ტვინზე ყავის ხშირი მოხმარება. პასუხი ძალიან მოულოდნელი და საინტერესო აღმოჩნდა.

გაირკვა, რომ ადამიანები, რომლებიც კოფეინს მუდმივად მოიხმარენ, უძილობას არ უჩივიან, თუმცა მათი ტვინის რუხ ნივთიერებაში ცვლილებები აღინიშნება.

ექსპერიმენტში მონაწილე ადამიანები რეგულარულად სვამდნენ ყავას, მაშინაც, როცა გამოფხიზლება არ სჭირდებოდათ. კვირანახევრის შემდეგ, იმ პაციენტების თავის ტვინის მოცულობა, რომლებიც კოფეინის აბებს იყენებდნენ, შემცირდა. განსაკუთრებით ტვინის ის ნაწილი დაზარალდა, რომელიც მოგონებების შენახვაზეა პასუხისმგებელი.

მეცნიერებმა აღნიშნეს, რომ კვლევის შედეგები ტვინზე კოფეინის უარყოფით გავლენაზე არ მიუთითებს, მაგრამ ის ადასტურებს, რომ ყავის რეგულარული მოხმარება ტვინის „მყარი დისკის“ ცვლილებებს იწვევს.

სასიხარულო ისაა, რომ ტვინის რუხი ნივთიერების მოცულობის შემცირებასთან დაკავშირებული ეფექტი ცვალებადია. ტვინის ყველა აქტივობა აღდგება, თუ ყავის სმაზე თუნდაც ათდღიან მორატორიუმს გამოაცხადებთ.

წყარო: www.sciencedaily.com


სიახლეები ამავე კატეგორიიდან

ავიტამინოზის ნიშნები

ავიტამინოზის ნიშნები

სწორი კვება სისხლის ჯგუფის მიხედვით

სწორი კვება სისხლის
ჯგუფის მიხედვით

მწვანე ვაშლი - 10 სასარგებლო თვისებ...

მწვანე ვაშლი - სასარგებლო
თვისებები

ალუჩა - ვიტამინები, უკუჩვენებები და...

ალუჩას სასარგებლო
თვისებები

იმპოტენციის ნიშნები - რაზე მიგვითით...

იმპოტენციის მანიშნებელი
სიარულის მანერა

სკრაბი ნაწლავებისთვის - თაფლის და ს...

ნაწლავების გაწმენდა
თაფლით და სელის თესლით

თვალის უპეების მოვლა - სახლში დამზა...

სახლში დამზადებული
საშუალებები თვალის
უპეებისთვის

10 რჩევა, თუ როგორ გამოვიყენოთ ვაშლ...

როგორ გამოვიყენოთ ვაშლის
ძმარი

10 ტიპური შეცდომა დიეტის დროს

შეცდომები დიეტისას